Co to jest audyt SEO i dlaczego jest on potrzebny Twojej witrynie?Audyt SEO to sprawdzenie witryny pod kątem SEO. Identyfikuje obszary słabości i ustala plan działania, aby je poprawić. Audyt ujawnia mocne i słabe strony witryny z punktu widzenia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to, że odkrywa problemy, które negatywnie wpływają na zdolność witryny do bycia znalezioną przez użytkowników i jej potencjału na lepsze pozycjonowanie się w wynikach wyszukiwania (SERP). Audyt SEO pozwala dowiedzieć się, co należy naprawić, dlaczego należy to zrobić i jak to zrobić. Innymi słowy, pomaga zrozumieć witrynę z punktu widzenia wyszukiwarek, takich jak Google, Bing czy Yahoo.

Jak przeprowadzić audyt SEO?

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć audyt witryny:

  • Wróć do podstaw: Jest to doskonały moment, aby ponownie przyjrzeć się podstawom optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i sprawdzić, czy Twoja witryna nie wymaga poprawek.
  • Zacznij od strony głównej: Strona główna jest często najważniejszą stroną w Twojej witrynie. Jest też najłatwiejsza do skontrolowania. Zwróć uwagę, ile jest na niej akapitów i gdzie są umieszczone słowa kluczowe.
  • Przeanalizuj linkowanie wewnętrzne: Kiedy już ocenisz swoją stronę główną, przejdź do struktury linkowania wewnętrznego. Ile stron odsyła do Twojej strony głównej? Czy masz zbyt wiele linków do jednej strony? Na których stronach w ogóle brakuje linków wewnętrznych?
  • Sprawdź czas reakcji witryny: Jest to szczególnie ważne w przypadku witryn o charakterze głównie informacyjnym, których użytkownicy muszą pozostać na stronie. Wysoki czas odpowiedzi to znak, że serwer może nie być przystosowany do obsługi ruchu na stronie, albo że witryna zawiera zbyt wiele odnośników do obrazów lub innych stron.

Dlaczego potrzebujesz audytu SEO?

Audyt SEO to sposób na odkrycie, gdzie Twoja witryna może nie działać z punktu widzenia wyszukiwarek. Audyt ujawni słabe punkty witryny, które uniemożliwiają jej odnalezienie. Aby uzyskać dobry ranking w Google i innych wyszukiwarkach, strona musi być w pełni zoptymalizowana zarówno pod względem treści, jak i czynników technicznych. Audyt SEO to jedyny sposób, aby dowiedzieć się, czego brakuje, co jest zepsute i co można zrobić, aby to naprawić. Dzięki niemu dowiesz się, co należy zrobić, aby Twoja witryna miała lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO pomoże także określić priorytety, którymi należy się zająć w pierwszej kolejności. Na przykład, jeśli witryna jest nowa i nie ma jeszcze żadnych linków przychodzących, można rozważyć najpierw umieszczenie jej w mediach społecznościowych i zbudowanie listy e-mailowej. Audyt SEO może również ujawnić możliwości, które w przeciwnym razie mogłyby zostać przeoczone. Na przykład, jeśli masz dużo długich artykułów, możesz rozważyć stworzenie krótszego podsumowania, które będzie używane jako tytuł strony.