Praca zdalna: przyszłościowe rozwiązania czy powód do zmartwień?Praca zdalna stała się ważną częścią wielu firm, pozwalając im zatrudnić zróżnicowany zespół i uwolnić ludzi od spędzania zbyt wiele czasu na dojazdach. Istnieje wiele sposobów na to, aby praca zdalna była przydatna w Twoim biznesie freelancerskim, co oznacza, że możesz pracować w domu i czerpać korzyści z przebywania w komfortowej przestrzeni. Możesz również wykonywać te same zadania, co w biurze, dzięki nowoczesnym narzędziom komunikacyjnym.

Co musisz wiedzieć jeśli wykonujesz swoją pracę zdalnie?

Komunikuj się jasno. Ponieważ nie pracujesz w tym samym miejscu co członkowie Twojego zespołu, musisz włożyć więcej wysiłku w komunikację. Może to obejmować korzystanie z wideokonferencji, aby pokazać sobie nawzajem, nad czym pracujecie, korzystanie z narzędzia do zarządzania projektami, aby pozostać w kontakcie, a także ustawienie czatu zespołowego. - Upewnij się, że jasno określasz role i zadania, aby wszyscy byli po tej samej stronie. - Bądź zaangażowany w pracę zdalną i ludzi, których zatrudniasz. Zatrudniaj tylko tych, którym ufasz i bądź wierny sobie i członkom swojego zespołu. - Zapewnij wsparcie dla członków swojego zespołu, np. poprzez zapewnienie im szkoleń, mentoringu lub coachingu.

Przykłady firm z udaną kulturą pracy zdalnej

  • Treehouse: edukacja online

  • Buffer: planowanie mediów społecznościowych

  • Automattic: oprogramowanie do prowadzenia blogów Gusto: usługi płacowe

  • Upwork: platforma dla freelancerów

  • iDOO: platforma pracy zdalnej Wszystkie te firmy odniosły sukces w pracy zdalnej i udało im się zbudować silną kulturę. Zaangażowały pracowników zdalnych, którzy są produktywni i zadowoleni ze swojej pracy. Możesz się od nich uczyć i zastosować ich wskazówki w swoim biznesie, abyś mógł odnieść sukces w pracy zdalnej.

Wnioski od pracowników zdalnych

Pracownicy zdalni mogą również korzystać z tych samych narzędzi, z których korzystaliby, gdyby byli w biurze, np. upewniając się, że mają zapewnioną prywatność podczas rozmów z klientami.

  • Śledzenie czasu: jeśli rozliczasz się z klientami za godzinę, możesz użyć oprogramowania do śledzenia czasu, aby poinformować ich, ile czasu spędziłeś nad ich projektem. Niektóre programy do śledzenia czasu mogą również integrować się z aplikacjami do zarządzania projektami, dzięki czemu można zobaczyć, nad którym klientem pracujesz w danym momencie.

  • Komunikacja: chociaż możesz korzystać z tych samych narzędzi komunikacyjnych, których używałbyś osobiście, musisz zachować szczególną ostrożność, aby nie przerywać pracy kolegom z zespołu. Wybierz narzędzia komunikacyjne, które pozwalają na wysyłanie wiadomości tylko do określonych osób lub grupy osób.